Skip links

TikTok influencer marketing: werk samen met creators via TikTok

In de vorige artikelen hebben we gesproken over TikTok en waarom deze app  zo belangrijk is voor bedrijven die willen TikTok willen inzetten als marketingkanaal. Dit social media platform is dan ook écht één van de beste platformen om jouw bedrijf te promoten. Om een nóg beter resultaat te behalen is het gebruik van influencers, in dit geval TikTokkers, erg handig.

TikTok en influencer marketing

Veel bedrijven vragen zich af hoe ze TikTok moeten gebruiken en zijn niet altijd in staat om zelf TikTok content te produceren. Het gebruik van influencer marketing kan hier een uitkomst in bieden. Influencer marketing heeft veel veranderd voor de wereld van digitaal marketing via Instagram, YouTube, Snapchat en andere social media kanalen. Met de opkomst van nieuwe sociale netwerken als TikTok en content creators kunnen consumenten nu zelf kiezen wat ze gaan kijken door de hoeveelheid content die beschikbaar is op het internet. 

Waarom influencer marketing  zo goed werkt?

Influencers hebben een bepaalde invloed op hun publiek waardoor de consumenten het product eerder gaan kopen als er een bekend gezicht of iemand waarmee ze zichzelf kunnen vereenzelvigen aan is gekoppeld. Consumenten worden steeds kritischer in het kiezen van producten, vertrouwen is een belangrijke factor. Ook zorgen influencers ervoor dat doelgroepen die je eerder niet kon bereiken nu wel te bereiken is. En wat dacht van alle creativiteit die je in huis haalt door samen te werken met influencers? Dit geldt vooral voor TikTok waar de youngsters van Gen Z aanwezig zijn. 

Hoe influencer marketing op TikTok werkt?

Er zijn natuurlijk ook aspecten waar je op moet letten als bedrijf wanneer je gaat samenwerken met influencers via TikTok. Influencer marketing vergt veel vertrouwen tussen het bedrijf en de influencer. De reputatie van het bedrijf ligt namelijk bij een samenwerking voor een deel in de handen van de influencer. 

blog onfluence tiktok

Marketeers geven aan dat het vinden van de juiste influencer de grootste uitdaging wanneer ze influencer marketing inzetten. De influencer moet precies passen binnen het dna van het bedrijf. Het matchmaken is dan ook een belangrijk onderdeel van een TikTok campagne met influencers.

De juiste TikTok influencer vinden

Micro-influencer, middelgrote influencer of de ‘top van de ijsberg’ influencers? Hoe kom je aan de statistieken van de influencers?  Dit zijn allemaal keuzes die je kan maken bij het kiezen van een influencer. Zijn ze ooit controversieel geweest? Past de content bij jouw product/ bedrijf? Voor beginnende bedrijven met influencer marketing kan het handig om een influencer marketing bedrijf in te schakelen om al deze vragen te beantwoorden. 

TikTok influencer campagne runnen

Na de juiste match met een TikTok creator is het nu tijd om de influencer te briefen. Zorg ervoor dat je voldoende vrijheid hierin laat zodat de creator genoeg creativiteit kan laten zien. Hierna kan de campagne gaan lopen en is het aan jou de klus om dit bij te houden.

TikTok influencer marketing win-win strategie

Wij van Onfluence hebben onze eigen formule als het gaat om de juiste inzet van influencers via TikTok. Benieuwd naar deze winnende formule? Neem dan contact met ons op.