Skip links

21 Redenen waarom influencer marketing zo belangrijk is?

Toen we een tijdje geleden met een groep collega’s naar een nieuwe sushi plek 🍣 in Amsterdam gingen, kwam het weer ter sprake. Hoe hadden we eigenlijk besloten om hier naar toe te gaan? Een paar dagen geleden was ik uitgenodigd om bij mijn zusje te eten. Ze had een nieuw broccoli recept uitgeprobeerd. ‘Waar heb je die gevonden?’ was mijn vraag. Op kantoor verscheen een van onze collega’s een paar maanden geleden als een van de eersten met zijn Air Up fles. Het idee is vernieuwend, maar hoe kom je hier in vredesnaam aan?

Het antwoord in alle gevallen was vrij simpel: ik ben ‘ge-influenced’! Ge-influ-wat 🔊!?

Waarom influencer marketing?

Dagelijks spelen influencers een grote rol in de keuzes die we maken en worden wij consumenten ‘ge-influenced’. Anders dan traditionele advertising, komt de beïnvloeding dit keer van een ‘vriend’ of ‘iemand waarvan de levensstijl adoreren’ die we volgen op een social medium.

Influencer marketing is daarom heel krachtig🔥. Het is een fantastisch middel geworden binnen de marketingmix van bedrijven. Meer dan 80% van de marketeers maakt ieder jaar budget vrij voor influencer marketing. De verwachting is dat dit alleen maar stijgt de komende jaren.

Wat zijn de voordelen van influencer marketing?

Een van de grootste zomerhits van 2022 – mede dankzij TikTok – was ’21 reasons’ van Nathan Dawe & Ella Henderson🎶🌞

Omdat we de zomer erg missen hebben we, net als in deze zomerhit, 21 redenen op een rij gezet waarom je influencer marketing zou moeten inzetten in je marketingmix en wat de voordelen ervan zijn.

Download hieronder de presentatie.

influencer marketing – 21 reasons why